سایت باشگاه کشتی پوریای ولی( قم)

وابسته به سازمان آموزش پرورش

سایت باشگاه کشتی پوریای ولی( قم)

وابسته به سازمان آموزش پرورش

دومین برد فرنگی کاران ایران

دومین برد فرنگی کاران ایران

 دومین برد فرنگی
 کاران ایران
ورزش > کشتی  - همشهری آنلاین:
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات جام جهانی کشتی موفق شد، تیم ملی کوبا را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مسابقه جذاب و دیدنی ملی پوشان ایران در تمامی اوزان هفت گانه تیم ملی کوبا را شکست دادند.

محسن حاجی پور در وزن 55 کیلوگرم، امید نوروزی دروزن 60 کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن 66 کیلوگرم، فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم، طالب نعمت پور در وزن 84 کیلوگرم، بابک قربانی وزن 96 کیلوگرم و بشیر بابا جانزاده در وزن 120 کیلوگرم برای تیم ملی کشتی ایران بر روی تشک رفتند.

در نخستین مسابقه نیز تیم ملی کشتی ایران با نتیجه 6 بر یک کره جنوبی را شکست داد.

تیم ملی کشتی فرنگی عصر امروز  شنبه 30 بهمن به مصاف تیم ملی بلاروس ،میزبان مسابقات می‌رود.

داوم قهرمانی سوریان و ظهور پدیده‌ای به‌ نام علی‌اکبری

تداوم قهرمانی سوریان و ظهور پدیده‌ای به‌ نام علی‌اکبری

حماسه کشتی فرنگی، یک سال پس از نایب قهرمانی

ورزش > کشتی  - خیلی‌ها نخستین نایب قهرمانی سال گذشته تیم کشتی فرنگی ایران و بنا در هرنینگ دانمارک را در مسابقات قهرمانی جهان به غیبت چهره‌های شاخص کشورها و دگرگونی تیم‌ها پس از المپیک ربط می‌دادند

 و سعی در مخدوش و کم ارزش جلوه دادن آن حماسه از یاد نرفتنی داشتند.

این بار اما دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌توان مطرح کرد و ارزش‌های والای بنا و شاگردانش را با وجود در پیش بودن مبارزات یک وزن دیگر آن هم در مسکو قلب کشتی جهان نادیده گرفت.سرمربی شجاع ایران همانگونه که در آخرین گفت‌وگویش با همشهری به درستی اشاره کرده بود برای رسیدن به عسل دست در کندوی پر از زنبور روس‌ها و اقمار پرشمارش کرد و بدون ترس از عواقب نیش‌های احتمالی رقبای محافظ 2 مدال زرین به چنگ آورد؛

2 مدال طلایی که همانند تصاحب نایب قهرمانی درهرنینگ برای نخستین بار برای کشتی فرنگی ایران در چنین رویداد بزرگی لذت بخش و غرورآفرین بود. افسوس که اگر سعید عبدولی جوان نیز اسیر فضای سنگین حاکم بر چنین مسابقاتی نمی‌شد چه بسا یک رکورد تاریخی بی‌نظیر برای کشتی ایران و جهان رقم می‌خورد.

نکته مهم دیگر در کارنامه شب اول کشتی‌گیران ایران کسب مدال طلای پنجم جهان از سوی حمید سوریان بود که بالاخره پس از گذشت 4 دهه با رکورد افسانه‌ای عبدالله موحد نابغه کشتی جهان که همین تعداد مدال در رقابت‌های جهانی به‌دست آورده مساوی شد. اگرچه او هنوز یک طلای المپیک برای رسیدن کامل به موحد کم دارد.

البته سوریان با سنی مناسب نه تنها همچنان امیدوار به کسب مدال طلا در المپیک لندن است بلکه به گفته سیم خواه سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی او حتی توانایی شکستن رکورد تاریخی کارلین، غول روسی این رشته را نیز داراست. از درخشش به عادت درآمده سوریان که بگذریم باید از کار بزرگ امیر علی اکبری یادکرد که همه را با کسب مدال طلایش شگفت‌زده کرد.

شاید به جز بنا که به توانایی او ایمان داشت و بدون مسابقه انتخابی اورا به قربانی، قهرمان آسیا ترجیح داد هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که در حضور قهرمانان المپیک و جهان و به‌خصوص حریف دیدار نیمه نهایی‌اش، اصلان‌بیگ خوشتوف از روسیه - قهرمان المپیک پکن - علی‌اکبری سر ازسکوی قهرمانی در آورد. او بی‌تردید یکی از پدیده‌های مسابقات این دوره نام خواهد گرفت.

حاصل کار گروهی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کسب مدال طلا توسط حمید سوریان و امیرعلی اکبری در رقابت‌های جهانی مسکو حاصل یک کار گروهی بود.محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب افزود: حمید سوریان یک استثناء و نابغه در دنیای کشتی است که در رقابت‌های جهانی روسیه کشتی‌های سختی را مقابل حریفانی از جمله حریف بلغارستانی، رومن آمویان ارمنستانی و کشتی‌گیر کره‌جنوبی به نمایش گذاشت.

دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: سوریان یک کشتی‌گیر شناخته شده در دنیای کشتی است و همه از نوع و نحوه مبارزه وی آگاه هستند و با توجه به اینکه تاکنون مقابل حریف کره‌جنوبی ظاهر نشده بود کار او کمی در دیدار فینال گره خورد اما با توجه به نبوغ بالای خود، این حریف را شکست داد و امیدوارم بتواند با کسب مدال طلای المپیک کلکسیون افتخارات خود را کامل کند.

وی تصریح کرد: امیر علی‌اکبری فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم بهترین کشتی‌گیر دنیا در این وزن است. وی برای رسیدن به این مدال سال‌هاست سخت تمرین کرده و یک لحظه کم‌فروشی نکرده است و فکر می‌کنم کسب مدال طلای جهان کمترین مزد زحمات این جوان سختکوش است.

شکست نوروزی، حذف قربانی

امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم و در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان شکست خورد و محمد قربانی هم در وزن 120 کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد.پیش از این طالب نعمت پور ملی‌پوش وزن 84 کیلوگرم که با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شده بود در برابر حریف خود حاضر نشد. در همین وزن سامان طهماسبی که برای آذربایجان کشتی می‌گیرد، پس از پیروزی مقابل حریف اسلوونی، در مسابقه بعدی خود مغلوب دانیان یانیکوفسکی از لهستان شد.

در همین زمینه: